Wibra brengt winkels online

Wibra brengt winkels online

Sinds eind juli draaien de kassa’s in alle Wibra supermarkten in ons land op het ASPOS cloud platform. In een tempo van circa 30 winkels per week zijn zowel de hardware als de software volledig vervangen. De uitrol werd afgerond met een gemiddelde klanttevredenheid in de winkels van een 8,5.

Wibra is een Nederlands familiebedrijf in het discountsegment waar naast textiel ook schoonmaakmiddelen en speelgoed worden verkocht. Wibra maakte al langer gebruik van ons ERP systeem ProFashionAll, en nu dus ook van ASPOS.

Miranda Kluin, project manager bij Wibra: “ASPOS is een internet systeem met alle data veilig centraal in de cloud. In de winkels loggen de mensen gewoon in de browser in op hun kassa. Op het hoofdkantoor kunnen we online en realtime de verkoopresultaten zien van alle winkels. Bovendien zijn we met ASPOS technologisch weer helemaal bij de tijd.”

Wim Smit, commercieel directeur bij Wibra: “We ervaren de samenwerking met de mensen van Valk Solutions als prettig, met korte lijnen in projectteam en stuurgroep. De planning is gehaald, zodat we het oude systeem op tijd konden uitfaseren. Ook hebben we de flexibiliteit van Valk Solutions op prijs gesteld omtrent onze reorganisatie in België.”

Om dit te vieren ontvingen alle circa 90 medewerkers van Valk Solutions een Wibra emmer met Dasty schoonmaakmiddelen voor thuis. Ook onze kantoren worden dagelijks schoongemaakt met Dasty, het succesvolle eigen merk van Wibra.

Montfoort, augustus 2020

Terug naar overzicht