Van click & collect naar omnichannel

Van click & collect naar omnichannel

Met de optie click & collect konden winkeliers in lockdown toch een beetje open. Overal werd met stoom en kokend water click & collect provisorisch in de lucht gebracht. Wat is hiervan de les voor de toekomst?

De corona pandemie versterkt wat we al wisten, dat integratie met online essentieel is voor stenen winkels. De tijd dat offline kassa’s wel even gekoppeld werden met een webshop is voorbij. Traditionele import- en export- batch jobs volstaan niet voor een soepele klantervaring. En al helemaal niet voor een rendabele bedrijfsvoering. Je loopt als retailer hopeloos vast in de spaghetti van systemen en interfaces.

Digital first
Anno nu is de customer journey steeds meer digital first. Je klanten zoeken online en kiezen voor afhalen of thuisbezorgen. Assortimenten moeten dan ook online vindbaar zijn met realtime voorraden in winkels en DC’s. Moderne retail kent een omnichannel mix van touchpoints. Denk aan webshops en mobiele apps, instore kiosken, self checkouts, smart pda’s, vaste en mobiele kassa’s en service balies, thuisbezorgers en natuurlijk marketplaces. Overal ontmoet je klanten.

Deze ontwikkeling schreeuwt om integratie en centrale data. Daarom verzamelt ons omnichannel retail platform ASPOS alle data centraal in de cloud. Zodat je op elk touchpoint met actuele data werkt. Niet alleen met ASPOS applicaties maar ook met applicaties van derden. Zo ontstaat één waarheid en krijg je de broodnodige slagkracht.

Meer weten?
Bel ons en vraag naar Chiel. Hij bespreekt graag je omnichannel roadmap en wat de ASPOS cloud oplossing voor jou kan doen. We verzorgen met plezier een inspirerende experience compleet met referenties. Als je interesse is gewekt plannen we een gratis quickscan van je IT landschap met een TCO analyse (total cost of ownership). Zo gaan we samen op weg van provisorisch click & collect naar toekomstvast omnichannel.

Montfoort, maart 2021

Terug naar overzicht