Hoe heb je de eerste periode bij Valk Solutions ervaren?
Ik ben een echt mensenmens, ik vind het werken voor en met mensen heel fijn, de mensen helpen waar ik kan. 5 jaar geleden werkte ik bijna 15 jaar in de supermarkt. Dat was een bewuste keuze na mijn IT opleidingen. Mede omdat ik daar heel klantgericht bezig kon zijn als manager. Echter hielden na 15 jaar de doorgroeimogelijkheden binnen de supermarkt een beetje op. Toen kwam Valk Solutions op mijn pad. Hier kon ik de ervaring met het werken met mensen binnen de supermarkt combineren met mijn IT opleidingen.
Hoe heb je de eerste periode bij Valk Solutions ervaren?
Als een sneltrein. Valk is een ambitieus bedrijf die op zijn manier de klanten snel en op de beste manier wil helpen. Dat merk je direct als je binnen komt. Wij doen alles voor de klant. Mede daardoor ligt de druk op sommige momenten hoog, er komt extreem veel op je af. Je moet alle verschillende systemen onder de knie krijgen en leren. Ik was helemaal niet zo bekend met het vele bellen, dat deed je niet in de winkel. Hier moet je dan ook echt mee leren omgaan. Bij elk sollicitatiegesprek die ik heb met een nieuwe Support Consultant geef ik dat ook aan. Valk is een sneltrein. Deze moet je pakken en niet meer loslaten. Maar als je deze vast kan houden is het een leerzame, leuke en uitdagende baan.
Is het altijd rozengeur en maneschijn? Wat was je mooiste moment?
Nee zeker niet, dat is het nergens en hier dus ook niet. Er zitten dagen bij dat je op de klantenservice compleet geleefd wordt door de klant en je collega’s. Mede doordat er ergens een issue kan zijn voor een klant die snel opgelost moet worden. Dan staat de druk erop en moet je presteren. Eerlijk, ik ga het beste op dat soort situaties, waar de stress het hoogst is en de belangen extreem. Mijn mooiste moment? Zijn er wel meer dan één? Het tevreden maken van klanten als je een ingewikkeld probleem hebt opgelost. Denk aan het opleiden van een Support Consultant. Deze helemaal klaarstomen voor een andere functie binnen het bedrijf en deze daar zo goed mogelijk afleveren. Zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoe ervaar je de doorgroeimogelijkheden bij Valk?
De doorgroeimogelijkheden binnen Valk zijn veelzijdig. De meeste nieuwe collega’s komen binnen op de klantenservice. Die wordt ook echt gezien als kweekvijver van het bedrijf. Daar maak je kennis met het bedrijf en ga je op zoek naar de plek waar jij het beste past. Ik ben zelf ook begonnen als Junior Support Consultant 5 jaar geleden. Die sneltrein ging van mij heel snel, binnen 3 jaar was ik al Senior van de afdeling en deed ik in mijn eentje het hoofdkantoor contact en de moeilijkste casussen. Daarna was het nog niet afgelopen. Valk bleef groeien en de klantenservice ook. Om dit allemaal in goede banen te kunnen leiden heeft Valk er toen voor gekozen mij op de positie van teamleider eerste lijn te zetten. Mede door de ervaring die ik al had opgebouwd kon ik daar mij goed positioneren en mijn nieuwe collega’s opleiden tot volwaardige Support Consultants. Na een jaar ben ik gevraagd om Manager worden van de klantenservice. Op die plek zit ik nu 6 maanden. Dus op de vraag hoe ik het doorgroeien persoonlijk ervaar? Ja waanzinnig. Ik ben binnen 5 jaar tijd van Junior Support Consultant doorgegroeid naar Manager Customer Service. Als ik naar de rest van het bedrijf kijk kan ik op alle afdelingen binnen de organisatie zo een aantal collega’s aantikken die (samen met mij) op de klantenservice gezeten hebben. Alle MT leden hebben hun wortels op de klantenservice, er zijn Business Consultants, Product Owners, Testers, Service Engineers, Applicatie managers, allemaal begonnen als Junior Support Consultant. Dit is dé visie van Valk. Klantenservice als kweekvijver voor de hele organisatie.
Hoe zien de komende 5 jaar er voor jou uit?
Ik zit net op de stoel van Manager Customer Service, daar heb ik veel te leren. Daar ben ik voorlopig nog niet klaar. Komende jaren ga ik mijn team beter maken, de standaard processen binnen de klantenservice verbeteren, de service hoog houden en hopelijk heel veel nieuwe collega’s opleiden zodat deze binnen de organisatie voor onschatbare waarde kunnen zijn.