ASPOS wordt voortdurend doorontwikkeld en jaarlijks brengen wij alle klanten op de nieuwste versie. Er zijn weer volop verbeteringen doorgevoerd op basis van feedback van onze klanten. Tevens hebben onze developers tal van nieuwe functionaliteiten en features ontwikkeld met nog meer toegevoegde waarde voor retailers.
De nieuwe versie is intensief getest en wordt komende periode uitgerold naar al onze klanten. Hier zijn geen extra kosten aan verbonden, de nieuwe versie is onderdeel van onze service. Zo beschikt elke ASPOS gebruiker over de laatste ontwikkelingen.
Een greep uit de nieuwe mogelijkheden
Self Checkout
Bekend van de supermarkt en nu ook voor ASPOS gebruikers beschikbaar. Met de Self Checkout kunnen jouw klanten helemaal zelf afrekenen zonder tussenkomst van een caissière. Lekker snel, gemakkelijk en kostenefficiënt.
De user interface is ultra-eenvoudig. De applicatie is meertalig, je klant kan zelf de gewenste taal kiezen, ook voor meertalige productomschrijvingen. Prijzen en acties werken online net als andere ASPOS applicaties.
Elektronische schaplabels
Samen met ESL marktleider Solum heeft Valk Solutions een volledige integratie ontwikkeld met de REST API van ASPOS. Met één druk op de knop worden prijzen bijgewerkt. Ideaal als je prijzen regelmatig wijzigen.
Nieuwe labels worden eenmalig met de ASPOS PDA gekoppeld aan de producten. Daarna verloopt de aansturing van de labels gewoon vanuit de ASPOS cloud. Prijzen en andere productspecificaties kunnen centraal gewijzigd worden in de ASPOS suite en worden, helemaal zonder handwerk tot en met het schap, digitaal en realtime doorgevoerd.
Meertaligheid
De meertaligheid van ASPOS is uitgebreid en verbeterd. De kassabon kan nu ook in de taal van de klant geprint worden. De klant kan zowel op het display als de bon zijn eigen taal lezen, waarbij de gebruiker in het Nederlands kan werken.
BTW aanpassingen
Er zijn diverse aanpassingen doorgevoerd voor nieuwe BTW regelingen. Zo geldt een 0% BTW regeling voor leveringen aan buitenlandse klanten.
ASPOS zorgt ervoor dat o.a. gevraagd wordt om een vervoersbewijs en deze transacties komen op de juiste manier in de boekhouding terecht.
Kassabon op maat
In de nieuwe versie van ASPOS is het mogelijk om de kassabon zelf te ontwerpen a.d.h.v. keuzeopties voor de getoonde informatie, lettertype en plaatsing van de retour barcode.
Uitbreiding giftcards
Met de nieuwe versie is het mogelijk om giftcards opnieuw op te waarderen, wat uitgifte van nieuwe kaarten scheelt en milieuvriendelijker is. Ook is het mogelijk te betalen met ICP-cadeaukaarten en deze te verkopen via de kassa van ASPOS. Dit is een uitbreiding op de bestaande giftcard koppelingen.
Werken zonder kassalade
In samenwerking met Cikam, leverancier van geldmachines, hebben we een koppeling ontwikkeld met een automatisch contant lade. Dit geeft de mogelijkheid om zonder kassalade te werken. De inname en uitgifte van contanten gaat volledig automatisch en hierdoor is de kans op diefstal vele malen lager. Ook in de geest van de huidige tijd betekent dat dus vele malen minder fysiek contact tussen de klant en de medewerker.
Automatische campagnes met Spotler
Uitbreiding van de koppeling met Spotler waarbij het nu ook mogelijk is om verjaardagscampagnes met unieke, klantspecifieke code automatisch te versturen naar klanten. Ook een automatische campagne om reviews te vragen voor gekochte (online en offline) producten kan worden ingezet.
Betaallink in e-mail
In de nieuwe versie kan een betaallink (Pay by link) mee gestuurd worden in de e-mail. Op de factuur kan een QR code geplaatst worden. Beide opties maken het gemakkelijker voor klanten om te betalen.
Optimalisatie ChannelEngine
De koppeling met aanbieder ChannelEngine van marketplaces is verbeterd. Zaken zoals vooraanmeldingen voor retourorders, administreren van de fee, koppelen van specifieke afbeeldingen en de actieprijs zijn mogelijk gemaakt. Je kan vanuit 1 ASPOS omgeving meerdere Channel Engine omgevingen aansturen.
Uitbreiding REST API
De REST API van ASPOS ondersteunt nog meer shopservices. We werken met steeds kleinere hoeveelheden data waardoor webshops steeds sneller werken. Alle services die nodig zijn voor een webshop zijn beschikbaar. Je webshopbouwer of ecommerce partner kan er naar behoefte gebruik maken van de gewenste shopservices. Alles online en realtime op jouw ASPOS omgeving.
Optimalisatie webknopen
Naast alle koppelingen en nieuwe functies, hebben we ook bestaande functies geoptimaliseerd. Zo zijn in productbeheer de webknopen gemakkelijker te wijzigen en te verwijderen. Dat komt het gebruiksgemak voor webshops ten goede.
De nieuwe versie wordt komende periode uitgerold. Onze klanten ontvangen tijdig de volledige releasenotes waarin alle wijzigingen in detail staan beschreven met inzichtelijke screenshots.
Vragen?
We helpen je graag per e-mail via support@valksolutions.nl of per telefoon via 0348 431 490.
April 2021, Montfoort
Over Countr
Countr is een verkoopplatform gebouwd volgens de principes van modulariteit, schaalbaarheid en flexibiliteit in het orchestreren van verkoop transacties. Met Countr zijn ondernemers er van verzekerd dat zij altijd, overal en via elk kanaal aan hun klanten kunnen verkopen. De missie van Countr is het aanbieden van POS diensten via open API’s, zodat partners gemakkelijk kunnen aansluiten met extra diensten. Tot op de dag van vandaag zijn er nauwelijks POS oplossingen met open en toegankelijke software. De meeste aanbieders van POS diensten worstelen met het concept van een open API. Countr daarentegen faciliteert een app store voor nieuwe connecties met bijvoorbeeld Mollie, Uber Eats, Lightspeed en Obur. Countr is self onboarding, gemakkelijk te gebruiken en wordt per transactie gefactureerd. Het werkt als een native applicatie of progressieve web-app (PWA) die offline service mogelijk maakt in problematische internet gebieden.
Over Valk Solutions
Familiebedrijf Valk Solutions bedient retail klanten in de branches van eten en drinken, doe-het-zelf, mode, tabak en gemak, schoonheid, dier en tuin, speelgoed en boeken. Haar belangrijkste product is ASPOS, wat staat voor Advanced Sales Platform of Omnichannel Services. Jaarlijks verwerkt ASPOS meer dan 3 miljard euro verkoopomzet voor retail organisaties, afkomstig uit stenen winkels, webshops en marketplaces. Naast point of sale diensten, loyalty en e-commerce ondersteunt ASPOS een menukaart van diensten waaronder ordermanagement, fulfilment, product information management en business intelligence. De filosofie van Valk Solutions is radicaal omnichannel met alle data centraal in de managed cloud. De data ontsluiten online en realtime naar een suite van applicaties van Valk Solutions of derden. Sinds 2020 is ASPOS het grootste online retail platform in de Benelux.