“Wilt u de bon?” Dat is misschien wel de meest gestelde vraag bij de kassa’s in ons land. Naarmate meer klanten zonder kassabon de winkel uitlopen besparen winkeliers handelingen, bonrollen en printers. Anno nu kan de dialoog over de kassabon helemaal verdwijnen, omdat je kassabonnen standaard kunt mailen. Dat is klantvriendelijk, kostenefficiënt en ook nog eens duurzaam. Hoe zit dat dan precies?
ASPOS ondersteunt al langer de mogelijkheid om per klant de kassabon standaard te mailen. Dat kunnen caissières per klant activeren aan de kassa. Eenmaal geactiveerd wordt de kassabon voor die klant voortaan default gemaild. Het blijft mogelijk om een kopiebon te printen als de klant daarom vraagt. Deze werkwijze heeft als voordeel dat je per klant kunt bespreken of hij de kassabon voortaan per mail wil ontvangen. Het nadeel is dat deze aanpak bewerkelijk is. Dat kan beter dacht onze Senior Productowner Jon ten Wolde.
Jon legt uit: “Het is een legitieme formule keuze om kassabonnen voortaan standaard te mailen naar alle klanten van wie de formule e-mail adressen heeft. Als onderdeel van customer service of duurzaamheidsbeleid zullen klanten daar begrip en zelfs waardering voor hebben. Mits de e-mailadressen met inachtneming van de privacywet zijn verkregen mag je ze altijd gebruiken voor zogenaamde transactionele mail, daar is geen aanvullende opt-in voor nodig. Daarom hebben onze developers het in ASPOS mogelijk gemaakt om in één keer te activeren dat alle klanten met een geregistreerd e-mail adres voortaan standaard de kassabon per mail ontvangen. De mogelijkheid blijft uiteraard bestaan om dit per klant te de-activeren aan de kassa.”
Wat heb je nodig? De functionaliteit is beschikbaar vanaf de versie Fuut van ASPOS en komt binnen afzienbare tijd kosteloos naar je toe als onderdeel van je onderhoudscontract. Of als je eerder over de functionaliteit wilt beschikken kan jouw formule management ons met een request for change (RFC) opdracht geven voor een tussentijdse nieuwe versie. Zodra Fuut of een nieuwere versie bij jou draait kunnen wij voor je instellen dat nieuwe klanten default de kassabon per mail ontvangen. Als je dat ook voor bestaande klanten wil kunnen we dat met een eenmalige query verzorgen.
Meer weten? Bel ons, onze consultants adviseren je graag.