De Voordeelmarkt profiteert als eerste ASPOS gebruiker van de pan-European Smart Checkout van nShift (voorheen Transsmart). Webshop bouwer First Focus heeft deze Smart Checkout volledig geïntegreerd met de webshop van Voordeelmarkt.
Herken je dit? Je klanten willen zelf beslissen wanneer en hoe hun webshop bestellingen geleverd worden. Dat brengt de nodige logistieke uitdagingen met zich mee. Hoe kun je als e commerce manager de conversie verhogen én de back-end kosten laag houden? Juist, zet de klant achter het stuur!
Menno Flikkema, DGA van First Focus legt uit hoe het werkt: “De Voordeelmarkt configureert met behulp van Transsmart de Smart Checkout module van nShift met de gewenste vervoerders en bezorgopties. In de checkout van de webshop kiest de consument binnen de geïntegreerde widget de bezorg- of afhaalmethode van zijn voorkeur en worden de bijbehorende verzendkosten dynamisch bepaald. De keuze van de consument wordt opgeslagen in de klantorder in ASPOS. Na het gereedmaken van de order in ASPOS wordt de informatie automatisch meegestuurd naar Transsmart, zonder dat de ASPOS gebruiker nog een handmatige aanpassing hoeft te maken.”
Frank Kolkman, Finance & Control van De Voordeelmarkt: “De voordelen van deze Smart Checkout integratie zijn legio. Alle beschikbare bezorgopties van de diverse vervoerders zijn direct zichtbaar in de checkout, evenals alle lokale afhaalpunten compleet met openingstijden. Doordat de klant zelf kan kiezen gaan zowel de klanttevredenheid als ook de conversie omhoog. Ook zijn onze eigen winkels toegevoegd als afhaalpunten en nutten we dit uit als onderdeel van onze omnichannel strategie.”
De kosten per verzendoptie worden automatisch berekend en de logistieke informatie wordt direct meegegeven met de order. Zo houd je kosten laag en voorkom je fouten en dure retouren.
Meer weten over de slimme checkout widget? Bel ons, we adviseren je graag.
Montfoort, april 2022