ASPOS omnichannel retail platform
Geniet van de unieke voordelen van ASPOS. Begin vandaag
Eén klantervaring met een schat aan functionaliteiten
ASPOS is een omnichannel cloud platform om retail organisaties te helpen optimaal te profiteren van nieuwe kansen. De onovertroffen voordelen van ASPOS zijn uitstekend, zowel vanuit commercieel als operationeel perspectief. Je creëert één ervaring voor consumenten in alle kanalen. Je digitale giftcard is bijvoorbeeld te besteden in je winkel(s), in de webshop of via de app. ASPOS is 100% online en realtime, met één enkele waarheid in je hele keten.
Onderneem ook 100% online en realtime
De consument krijgt daadwerkelijk een sleutelpositie, terwijl de zakelijke backend kosteneffectief is, met geïntegreerde logistiek en centraal beheer. Dit is hoe je geld kunt verdienen met omnichannel. ASPOS is een totaaloplossing en beschikt over een geïntegreerde webshop, mobiele app, online POS, tablet POS, instore kiosk, narrowcasting, draadloze PDA, elektronisch bestellen, voorraadbeheer, business intelligence en nog veel meer!
Bekijk ASPOS in actie
Ontdek de onovertroffen voordelen en bekijk de ASPOS omnichannel video. ASPOS werkt met een open platform dat gebaseerd is op internationale standaarden. Het combineert centrale sturing met lokaal ondernemerschap en is bij uitstek geschikt voor zowel filiaalbedrijven als franchise ondernemingen.
Ontdek de kracht van ASPOS
Een schat van mogelijkheden voor je sales, marketing en CRM
ASPOS KASSA
Alle functies voor betalingen, retouren, kortingen, spaarpunten, mutaties en meer, zijn beschikbaar via één enkel scherm. De stijlvolle en verzorgde ASPOS kassa is 100% online en realtime. Transacties worden direct in de centrale ASPOS database verwerkt, zodat er altijd één waarheid is. Informatie is altijd up-to-date, waar je ook bent. Je kunt rechtstreeks vanuit de browser ingrijpen, aanpassen en reageren. Centraal ingevoerde wijzigingen zijn direct beschikbaar voor alle gebruikers in je organisatie. Denk aan nieuwe knoppen, speciale aanbiedingen of productwijzigingen. De kassa is ook beschikbaar op tablets, ideaal voor mobiel gebruik in de winkel en voor evenementen en markten. Elektronische diensten van derden zoals PIN, loten, loten, evouchers en giftcards zijn geïntegreerd met de kassa.
ASPOS CRM
ASPOS biedt ongeëvenaarde mogelijkheden voor online marketing en CRM. Klantgegevens zijn eenmalig in te voeren en beschikbaar voor al je kanalen. Je klantenkaart werkt in alle winkels en in de webshop. Spaarpunten kunnen zowel in de winkels als in de webshop worden opgebouwd en verzilverd. Van elke klant is een uitgebreide verkoophistorie voor de webshop en winkels centraal online beschikbaar, zodat je klanten gericht kunt informeren en extra omzet kunt genereren. ASPOS ondersteunt een breed scala aan prijsafspraken en speciale aanbiedingen. Mailings, vouchers en nieuwsbrieven zijn standaard in ASPOS. Aanbiedingen kunnen zowel centraal op het hoofdkantoor als lokaal in de winkels worden beheerd.
ASPOS ORDERMANAGEMENT
Het backoffice proces van bestellen en (her)bevoorraden is in hoge mate bepalend voor het financiële resultaat van je bedrijf. ASPOS genereert intelligente besteladviezen die rekening houden met verkoophistorie, leveringsfrequentie, klantbestellingen, centrale voorraden en interfiliaalleveringen. Klantbestellingen en weborders zijn naar keuze geïntegreerd in je inkooporders afhankelijk van de instelling van het bestelprofiel. Ontvangen goederen worden automatisch in de voorraad geboekt, bij voorkeur door middel van de elektronische pakbonnen van leveranciers. Ook wordt automatisch je schappenplan weer aangevuld. ASPOS-voorraadbeheer is volledig gericht op het elimineren van gemiste verkopen en de optimalisatie van de omloopsnelheid.
ASPOS PRODUCT INFORMATION MANAGEMENT
Je beheert alle productdata op één plek voor winkels, DC, webshop, app en kiosk! De informatie wordt beheerd op een uitgebreide productinformatie kaart in ASPOS. Naast de scancode, productgroep, leverancier, prijs, maat, kleur en omschrijving omvat de productkaart ook plaatjes, webteksten en webknopen. Mutaties zijn direct en in realtime beschikbaar via alle kanalen. Zo organiseert ASPOS je productbeheer efficiënt en effectief. Voor de formule wordt het productbeheer centraal verzorgd, maar ook op winkelniveau kunnen lokale artikelen worden aangemaakt. Je kunt je abonneren op de productgegevens van al je leveranciers die zijn opgenomen in onze JDS productdatabase. Valk Solutions verzamelt, controleert en rangschikt de productgegevens van meer dan 1.000 leveranciers. Productgegevens worden elektronisch ter beschikking gesteld, zonder enige handmatige tussenkomst.
ASPOS BI DASHBOARD
ASPOS wordt standaard geleverd met een rapportage module voor de meest gevraagde overzichten. Daarnaast is er een retail dashboard beschikbaar voor diepgaande analyse. Het retail dashboard is ontwikkeld in Qlik. Het biedt up-to-date cijfers, compleet met: analyses, benchmarks en trendontwikkeling. Het dashboard is interactief en dynamisch. Je hebt toegang tot alle denkbare intersecties, ingedeeld naar periode, type winkel, gebied, productgroep, folder en meer. De dashboard biedt een schat aan actuele informatie, tot op de laatste seconde bijgewerkt en met de meest nauwkeurige evaluatie van de aankoopcontext. Deze informatie is snel toegankelijk, eenvoudig en via internet, in een gebruiksvriendelijke manier voor ondernemers, medewerkers en directies. Deze snelle en gemakkelijke informatievoorziening geeft je alle controle en besparing op arbeidskosten in boekhouding en data-analyse.
ASPOS BUSINESS TO BUSINESS
Naast business to consumer ondersteunt ASPOS ook volledig business to business zaken doen. Compleet met prijzen in- of exclusief btw, bulkbestellingen, facturatie van zakelijke klanten, kredietcontrole evenals meerdere contactpersonen per klant.
ASPOS MOBIELE APP
Consumenten zijn constant in beweging en online. Smartphones maken deel uit van ieders standaarduitrusting en worden intensief gebruikt. Daarom past ASPOS haar gebruikersinterface automatisch aan voor smartphones De mobiele app is compleet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Dit opent een breed scala aan mogelijkheden voor mobiele interactie met je klanten. Je kunt flyers verspreiden door middel van QR-codes of opvallende posters plaatsen op drukke locaties zoals bushaltes en treinstations. Uniek is dat de QR reader is geïntegreerd in de app die direct in je webshop opent. Scancodes linken direct door naar productinformatie. Ook kun je er met een andere applicatie voor zorgen dat klanten die binnen een bepaald bereik van je winkel komen een bericht krijgen over hun bestelling of een speciale aanbieding.
ASPOS WEBSHOP
Je omnichannel succes is pas compleet met een volledig geïntegreerde webshop. Consumenten verwachten één ervaring, mobiel, op het web en in de winkel. Daarom is de ASPOS webshop volledig geïntegreerd met je winkel(s) op het ASPOS-platform. Klanten kunnen producten bestellen in de webshop en deze afhalen in de winkel, of bestellen in de winkel en thuis laten bezorgen. De bestellingen voor winkels en webshop worden in één keer verwerkt in een enkele logistieke stroom om kosten te besparen en uit milieu overwegingen. Spaarpunten zijn geldig voor zowel de webshop als winkels. Winkelvoorraden zijn zichtbaar in de webshop. Weborders komen aan bij het POS om uit de winkel te worden opgehaald en verzonden. De voordelen en mogelijkheden zijn eindeloos. Met ASPOS genereert je webshop traffic, omzet en verbeterde marges in de winkel!
ASPOS KIOSK
De ASPOS-kiosk in de winkel is ontworpen om nee-verkoop door onvoldoende voorraad te voorkomen. Ook kunnen retailers met de kiosk een long tail digitale etalage creëren. Op de kiosk kunnen klanten artikelen zoeken, informatie opvragen, video's bekijken en bestellingen plaatsen. De kiosk is volledig geïntegreerd met de POS. De kiosk bestelling kan samen met andere aankopen worden betaald aan de kassa en vervolgens worden vrijgegeven voor thuisbezorging of afhalen in de winkel. De kiosk ontsluit de long tail van het internet in jouw winkel. De virtuele voorraad in de winkel kan oneindig groot worden. De kiosk is een uitstekende blikvanger in de winkel en vergroot de beleving en het winkelplezier. Een mooi voorbeeld van clicks in bricks.
ASPOS LOYALTY & VOUCHERING
Altijd en overal kun je de loyaliteit van je klanten vergroten en hen tot ware fans van je formule maken, want ASPOS faciliteert een compleet spaarprogramma voor al je kanalen. Het krachtige platform ondersteunt een breed scala aan prijsafspraken en speciale aanbiedingen. Mailings, vouchers en nieuwsbrieven zijn standaard elementen. Aanbiedingen kunnen zowel centraal op het hoofdkantoor als lokaal in de winkels worden beheerd. Digitale giftcards kun je besteden in je winkel(s), in de webshop of via de app. De voordelen zijn uitstekend en onverslaanbaar, zowel vanuit commercieel als operationeel oogpunt.
SERVICES
IT is bedrijfskritisch voor je onderneming en continuïteit is daarom cruciaal. Het systeem moet altijd draaien, en als het toch fout gaat, moet er snel en effectief voor een oplossing worden gezorgd. Valk Solutions heeft een gespecialiseerde in-huis helpdesk om eventuele problemen op te lossen. Valk Solutions heeft een gespecialiseerde in-huis helpdesk om eventuele problemen op te lossen. Indien nodig komt onze service monteur naar je toe. Onze unieke service garanties zijn gebaseerd op oplostijd in plaats van responstijd. Ook in het weekend en tijdens de koopzondagen staan wij voor je klaar.
De voordelen zijn oneindig
De onovertroffen voordelen van het ASPOS omnichannel cloudplatform zijn uitstekend, zowel vanuit commercieel als operationeel perspectief
ARCHITECTUUR
Naast uitstekende capaciteiten aan de front-end, is een efficiënte operatie aan de back-end vereist om een winstgevende bedrijfsvoering te garanderen.
• Centrale database
ASPOS gebruikt één enkel platform met één centrale database om een gecentraliseerde en volledig schaalbare oplossing te bieden.
• Cloud based
ASPOS werkt in de cloud. Alle gegevens over verkooppunten, klanten en producten worden opgeslagen in de database.
• 100% Online en realtime
Transacties in de winkels en mutaties vanuit het hoofdkantoor worden online en realtime verwerkt zodat er op elk moment één waarheid is voor alle gebruikers.
• Software als een service
ASPOS wordt aangeboden volledig gehoste software as a service (SaaS) die je ontzorgt van servers en technologie op je locatie.
• Back-up
ASPOS genereert dagelijks automatisch back-ups en bewaart back-ups op een veilige locatie.
• Hiërarchie
ASPOS werkt met een duidelijke hiërarchie. Hogere niveaus kunnen toegang krijgen tot informatie en wijzigingen doorvoeren op elk lager niveau.
Onze integraties
In de loop der jaren hebben we tientallen integraties met derde partijen ontwikkeld om een naadloos IT-landschap voor je onderneming te waarborgen. We ondersteunen zowel best-of-breed als best-of-suite-strategieën. Onze REST API is zeer compleet met meer dan 100 interactieve diensten ter ondersteuning van derden.
Uitkomst:
Jouw voordelen op een rij
COMMERCIELE VOORDELEN
- Je klanten kunnen punten en vouchers sparen in je winkels, maar ook mobiel en online
- Geen omzetverlies meer: de kiosk in de winkel verplaatst de long tail de winkel in.
- Omnichannel: de webshop is volledig geïntegreerd met de winkels
- De CRM is gebaseerd op uitgebreide klantgeschiedenis in alle kanalen
- Upsell op basis van klant- en productgerelateerde narrowcasting
- 24/7 aandeel in zak: met smartphone-app en QR-code-integratie
- En meer…
OPERATIONELE VOORDELEN
- Toegang tot actuele data, gewoon via internet, altijd en overal
- Je kunt alle verkooppunten online beheren
- Alle voorraden zijn online beschikbaar: End-of-life producten kunnen ook in de uitverkoop worden aangeboden
- Hiërarchie met gelaagde bevoegdheden
- Ononderbroken betalingsprocedures
- Gegevens worden centraal beheerd en zijn direct beschikbaar voor alle kanalen
- Gestandaardiseerde ASPOS connector API voor integraties van derden
- Just-in-time levering dankzij realtime voorraadstatus
- En meer…
Onze partners
Wil je meer zien? Doe het op jouw manier
VRAAG EEN GEPERSONALISEERDE DEMO AAN
Ons belangrijkste doel is om klanten voor de lange termijn tevreden te maken. Jouw onderneming is uniek en jouw merk is persoonlijk. Daarom zijn onze oplossingen afgestemd op je wensen en eisen en op die van je klanten. Vraag een demo en zie het met eigen ogen.
Wil je meer zien?
Doe het op jouw manier
VRAAG EEN
GEPERSONALISEERDE DEMO AAN
Ons belangrijkste doel is om klanten voor de lange termijn tevreden te maken. Jouw onderneming is uniek en jouw merk is persoonlijk. Daarom zijn onze oplossingen afgestemd op je wensen en eisen en op die van je klanten. Vraag een demo aan en zie het met eigen ogen.
Neem deel aan onze webinars
Schrijf je in voor onze webinars over:
POS-innovaties voor supermarkten. Save the date.
CERTIFICERINGEN