Klanten helpen vanuit huis

Klanten helpen vanuit huis

Juist nu met Corona willen we klanten optimaal ondersteunen. Sinds een week werken al onze medewerkers uit voorzorg thuis. Op kantoor is alleen een handjevol collega’s om regie te voeren. Het lukt de Klantenservice prima om klanten vanaf thuiswerkplekken te ondersteunen. Het was eerst even wennen, maar dankzij de techniek merken onze klanten niet eens waar we zitten.

Binnenkomende telefoontjes worden op basis van afzender automatisch naar een geschikte support consultant verbonden. Thuiswerkplekken zijn ingericht met grote beeldschermen en handsfree voice-sets. Onze mensen kunnen gewoon PC’s van klanten overnemen om snel te helpen of uitleg te geven. De sfeer zit er goed in bij het Support team. Het service level is zelfs boven 95% uitgekomen!

Ook de waakdienst en de storingsdienst lopen door vanaf thuiswerkplekken. Collega’s chatten volop met elkaar via Google hangout. Door thuiswerkplekken van klanten te whitelisten kunnen zij gewoon in de browser inloggen en thuis de winkels en voorraden managen in hun eigen ASPOS omgeving. Zelfs projectmeetings met hoofdkantoren gaan door via video vergaderen. Het is dan wel iets minder gezellig, maar de scoping workshops verlopen efficiënter dan ooit.

De buitendienst staat standvastig paraat voor kritische winkelbezoeken. Klanten zijn begripvol om de werkzaamheden buiten winkeltijden te plannen. Zo kunnen we winkels toch ook onsite blijven helpen in deze Corona weken.

Zorg goed voor jezelf en elkaar, we hopen iedereen snel weer persoonlijk te zien!

Montfoort, maart 2020

 

Terug naar overzicht