Jaarbericht – Valk Solutions 30 jaar

Jaarbericht – Valk Solutions 30 jaar

Valk Solutions kan terugkijken op een mooi jubileum. In september 2019 bestond de retail software onderneming in Montfoort al weer 30 jaar. De eenmanszaak van weleer is uitgegroeid tot een toonaangevende dienstverlener met 94 professionals grotendeels in vaste dienst. Dit werd gevierd met een bruisende klantendag in Kasteel Montfoort waar de plannen voor de toekomst werden gedeeld met klanten.

Onder het motto ‘Empowering retail’ hebben we ook in 2019 weer gewerkt aan mooie oplossingen voor onze klanten. Belangrijkste doelstelling is om klanten blijvend tevreden te maken. In 30 jaar zijn we nog nooit een winkelketen uit onvrede verloren. We werken met man en macht om dat zo te houden en ons te blijven ontwikkelen als professionele business partner voor de toekomst.

In 2019 hebben we mede de pijn gevoeld van de faillissementen van Coolcat en Miller & Monroe met circa 300 winkels in binnen- en buitenland. Mooie nieuwe klanten stapten in, oa Ekoplaza, Simon Levelt, Meledi, Nelson Schoenen, Claudia Sträter, Aktie Sport en Perry Sport. Ook kleinere succesformules zoals Beauty-X, The Old Man, De Vogelkelder, Van Beek Art Supplies en Parfuma België wisten ons te vinden.

De trend zet door dat winkels met minder perspectief sluiten en sterke winkels bij ons instappen, waardoor de gezondheid van ons winkelbestand toeneemt. Klanten maken steeds meer gebruik van onze omnichannel diensten. Vooral de loyalty en vouchering applicaties doen het goed op het gecombineerde klantbeeld van winkels en online. Daarnaast worden voorraadbetrouwbaarheid en margesturing merkbaar belangrijker. Per saldo leveren we meer toegevoegde waarde met een hogere omzet per klant.

Ons portfolio is in 2019 verder uitgebreid met naast point of sale diensten in het winkeldomein ook e-commerce en ERP diensten voor centrale organisaties. We hebben de performance en het gebruiksgemak verbeterd wat we terugzien in een fors dalende ondersteuningsbehoefte op de helpdesk en bij de buitendienst. Om webshops en andere apps van derden op ons platform te faciliteren hebben we onze Rest API compleet herbouwd met de allernieuwste technieken. Ook zijn we diverse partnerships aangegaan op specialismen zoals CRM, boekhouding, marketplaces, betaaldiensten en transsport.

Samenvattend kunnen we constateren dat onze groeistrategie vruchten afwerpt. Het lukt gestaag om klanten voller te maken en nieuwe klanten aan te trekken. Het aantal retail formules in ons klantenbestand is in 2019 gegroeid naar 50 met circa 8.000 licenties en 20.000 gebruikers. Het aandeel recurring is verbeterd naar 70% van de omzet hetgeen vertrouwen biedt over de stabiliteit en continuïteit in de toekomst. Dankzij deze schaalgrootte kunnen we ook in 2020 weer blijven vernieuwen en investeren in mensen en technologie.

Montfoort, januari 2020

 

Terug naar overzicht