ASPOS grootste online retail platform

ASPOS grootste online retail platform

In 2020 hebben onze klanten maar liefst 3,1 miljard euro verkoop omzet gerealiseerd op hun ASPOS platform. Daarmee is ASPOS gegroeid tot het grootste online retail platform in Nederland. Valk Solutions overstijgt hiermee Bolcom, koploper van de Twinkle top-100. Met dank aan onze klanten!

ASPOS staat voor Advanced Sales Platform of Omnichannel Services. Anders dan pure players met webshops-only is ASPOS juist ontstaan door stenen winkels online te brengen. Traditionele retail krijgt nieuwe relevantie door de voordelen van vertrouwde, lokale winkels te combineren met de kracht van internet. Zo ervaart de consument het beste van twee werelden in een omnichannel shopping experience. Door retail data centraal te trekken in de ASPOS cloud en applicaties te ontsluiten in de browser ontvouwt zich een nieuw perspectief. Met ASPOS draaien winkels, webshop en DC op eenzelfde cloud platform voor één waarheid in de hele keten.

Het ASPOS concept is dit jaar coronaproof gebleken. Door voorraden in de keten realtime te ontsluiten konden onze klanten snel schakelen. De bevoorrading werd flexibel aangepast en voorraden werden optimaal herverdeeld tussen winkels, webshops en DC’s met de ordermanagement oplossing van ASPOS. Winkels deden dienst als pick-up points of bezorghubs van weborders, overvoorraden werden slim teruggehaald naar het DC en heringezet voor webshops en marketplaces. Zo hebben onze klanten hun omzet grotendeels op peil gehouden, of zelfs kunnen groeien.

Karin Valk, algemeen directeur: “Ondernemen is vooruitzien. Al vroeg zagen we de noodzaak van integratie tussen winkels en online. Het begon in 2011 met de eerste internetkassa. Dat was pionieren en we hadden het geluk dat topretailers als Primera en Mitra ons in dit vroege uur durfden volgen. Anno nu is ASPOS gegroeid tot het grootste online retail platform van Nederland. Veilig in de cloud, browser-based en 100% ontzorgd van techniek. Met een suite van applicaties voor winkels, webshops en DC’s. In een vereenvoudigd IT landschap met open interfaces dankzij REST api’s. Voor ongekende commerciële slagkracht met de allerlaagste TCO (total cost of ownership). Zelfs in het moeilijke fashion segment zien we dat klanten die de omnichannel strategie helemaal hebben doorgevoerd de pandemie goed doorstaan.

Hans Oberg, commercieel directeur: “We zijn enorm onder de indruk van de veerkracht die retailers hebben laten zien dit jaar. Ook voor de mensen van Valk Solutions was het een spannend jaar waarin we grotendeels thuis moesten werken. Met vereende krachten hebben onze teams zich ingezet om de dienstverlening voor klanten te waarborgen. We hebben mooie stappen voorwaarts gezet op de roadmaps van onder andere Bouwmaat, terStal en Bruna. En we hebben fantastische nieuwe klanten uitgerold zoals Ekoplaza, Wibra, Aktiesport en Perry Sport. Daardoor is onze omzetgroei in 2020 autonoom op 18% uitgekomen.

We bedanken al onze klanten en partners voor hun vertrouwen in ons ASPOS platform en wensen retail Nederland goede zaken toe in het nieuwe jaar 2021.

Montfoort, januari 2021

Terug naar overzicht