Hogere conversie offline campagnes

Hogere conversie offline campagnes

Mitra drankenspeciaalzaken toont aan: Email campagnes op offline aankopen scoren een hogere conversie dan op online aankopen. De verklaring hiervoor is dat consumenten meer binding voelen met de lokale ondernemer. Dit blijkt uit gecombineerde offline en online email campagnes waarin gevraagd wordt om een product review af te geven. De aankopen in winkels geven een opvallend betere conversie dan de aankopen op de webshop.

Stefan van Caldenberg, marketing manager van Mitra drankenspeciaalzaken in een webinar: “Binnen 3 maanden haalden wel al een veelvoud aan productreviews binnen ten opzichte van het voorgaande jaar waarbij de meeste conversie uit de offline aankopen komt.

Mitra drankenspeciaalzaken maakt gebruik van Spotler voor haar email marketing. Spotler draait op de data van Mitra in het ASPOS platform van Valk Solutions. ASPOS triggert realtime de voorgedefinieerde campagnes op offline en online aankopen. Behalve de review campagne zijn vele andere campagnes mogelijk passend bij de formule en het assortiment.

Meer weten? Kijk dan nu het webinar terug en laat je inspireren.

Montfoort, juni 2020

 

Terug naar overzicht