Goed nieuws voor winkeliers die hun inkomsten aanvullen met een webshop. ASPOS is uitermate geschikt om ook de webshop bestellingen af te handelen. Voor een succesvolle webshop is het belangrijk om leverbeloftes waar te maken bij thuisbezorgen of afhalen (click & collect). Deze ordermanagement functionaliteit is standaard onderdeel van ASPOS. Er hoeft dus geen apart OMS (ordermanagement systeem) voor de webshop aangeschaft te worden.
ASPOS is als cloud platform vanuit de basis ‘omnichannel’ opgezet. Dit wil zeggen dat bestellingen zowel uit de winkels kunnen komen (klantbestellingen) als uit de webshop. Beide orderstromen worden door dezelfde ASPOS ‘backend’ verwerkt.
Voordelen ordermanagement ASPOS
Het heeft interessante voordelen om ordermanagement voor winkels en webshop via ASPOS te laten verlopen. Zo zal de omzet van de webshop in het begin wellicht nog laag zijn ten opzichte van de omzet uit de winkels. Dan is het mooi meegenomen om niet in een apart OMS te hoeven investeren. Maar er zijn belangrijkere voordelen.
Door weborders in ASPOS te behandelen kan de retailer zijn orderflow verregaand optimaliseren. Zo kunnen weborders desgewenst uit de winkelvoorraad gepickt worden. Ook kunnen weborders meelopen met de reguliere herbevoorrading van de winkels. Ruilen en retouren kan naar keuze in de winkels plaatsvinden. Dat alles scheelt een hoop logistieke handling en transportbewegingen. Mooie voordelen voor retailers die ASPOS gebruiken om webshop orders af te handelen.
Meer weten? We brengen je graag in contact met collega retailers die ASPOS inzetten als OMS. We zijn bereikbaar op 0348 431 490.