Praktische tips  voor winkeliers

Praktische tips voor winkeliers

Zoals door de overheid bekend gemaakt mogen klanten vanaf 10 februari bestellingen afhalen bij niet-essentiële winkels. Voorwaarden zijn dat aankopen buiten voor de deur afgehaald worden en dat minimaal 4 uur verstrijkt tussen bestellen en afhalen. Hoewel dit geen wondermiddel is voor de door lockdown geplaagde winkeliers biedt het toch mogelijkheden. In dit bericht zetten we praktische tips op een rij voor winkeliers.

Mogelijkheden voor bestellen en afhalen

  • Bestellingen klant
    Zorg dat duidelijk is hoe een klant zijn/haar bestelling kan doorgeven en zorg voor goede bereikbaarheid.
  • Afspraak om bestelling af te halen
    Maak een afspraak om de bestelling op te halen, noteer de tijd in een afhaalagenda. Zorg dat niet te veel mensen op hetzelfde tijdstip komen.
  • Afhaalbalie
    Zorg voor een afhaalbalie bij de ingang van de winkel.
  • Afrekenen
    Afrekenen kan contant, per pin of mobiel. Loop op en neer naar de kassa of verplaats kassa en / of pinterminal naar de deur.
    – Verplaatsen kassa
    Trek snoeren niet zomaar los, maar bel onze klantenservice ( 0348 431 490 ) om te voorkomen dat apparatuur niet meer “online” komt. Bijvoorbeeld pinterminals zijn beveiligd tegen loskoppelen. Onze service engineers zijn volop onderweg en mogelijk ook bij jou in de buurt om te helpen met verplaatsen en herinstalleren van apparatuur. Dat doen we tegen kostprijs of mogelijk zelfs kosteloos als we in de buurt zijn. We helpen je graag om wat omzet te draaien in deze barre tijden.

    – Mobiele apparatuur
    Als je het kunt veroorloven kun je mobiele apparatuur aanschaffen. Voor ASPOS gebruikers is er een mobiele kassa waarmee je buiten voor de deur kunt afrekenen. Of kies voor een mobiele pin terminal. Die is niet gekoppeld met de kassa maar heeft als voordeel dat je er overal mee kunt pinnen. Wil je meer over de mobiele pin weten, klik hier.
    – Betaal apps
    Je kunt ook gebruik maken van mobiele betaal apps zoals Apple Pay of Tikkie. Onze sales support collega’s adviseren je met plezier. (0348431490)

Click & collect
Als je bent aangesloten bij een winkelketen zijn er mogelijk plannen voor click & collect dienst. Daarvoor verwijzen we je graag naar je hoofdkantoor. Als Valk Solutions ondersteunen we de volgende oplossingen.

ASPOS webshop
Heeft jouw organisatie al een ASPOS webshop? Dan ben je voorbereid op click & collect. In de ASPOS webshop kiezen klanten de winkel van hun voorkeur. Je winkelvoorraad is zichtbaar in de ASPOS webshop. Bestellingen komen realtime binnen in je ASPOS kassa. Je pickt producten uit de winkelvoorraad en klanten ontvangen een “je bestelling staat klaar” bericht.

ASPOS en webshop van derde
Gebruikt jouw winkelketen ASPOS kassa’s met een gekoppelde webshop van een derde? Dan kan de webshop bouwer onze ASPOS connector gebruiken om click & collect te implementeren. Met de connector ontsluit je de winkelvoorraad online en drop je orders naar de winkel.

Ongekoppelde webshop
Werk je met een ongekoppelde webshop of ben je toe aan een nieuwe webshop? Afhankelijk van je wensen en budget zijn er verschillende mogelijkheden, we adviseren je graag.

Niet alleen techniek
Let op, click & collect is niet alleen techniek, ook proces. Zo is het belangrijk dat je winkel op voorraad is. Ook moet productinformatie beschikbaar zijn, plaatjes en praatjes. Als afhalen in de winkel in goede banen te leiden is een proces nodig met picken, klaarzetten, afhalen en waar nodig ook weer terugzetten. Goede automatisering helpt, maar click & collect doet ook een beroep op het team in de winkel.

Vergroot verkoopkansen
Voordeel van een click & collect dienst is modern gemak voor je klanten. Ook straks na corona als de winkels weer open mogen, blijft een click & collect dienst van waarde. Je vergroot verkoopkansen, trekt klanten naar de winkel, je verkort levertijden, vermindert logistieke kosten en je voorkomt incourante winkelvoorraden.

Meer weten? We adviseren je graag, we zijn bereikbaar op 0348431490.

Terug naar overzicht