ASPOS

100% online & realtime op dezelfde database

  • Omnichannel dienstverlening
  • Rendabele logisitiek
  • Eén klantbeeld
  • Smart business intelligence

Meer weten?

De oplossing is héél dichtbij...

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Een rijkdom aan functionaliteit

Een rijkdom aan functionaliteit

ASPOS is een omnichannel retail platform speciaal ontwikkeld om nieuwe kansen ten volle te benutten. ASPOS is 100% online en realtime, met één centrale database in de cloud. Alle transacties en mutaties werken rechtstreeks op de database. Dit opent een rijkdom aan mogelijkheden voor verkoop, marketing en CRM. De consument komt werkelijk centraal te staan. De achterkant is kostenefficiënt met geïntegreerde logistiek en centraal beheer. Alleen zó kunt u structureel geld verdienen met omnichannel.

Direct contact? 0348 - 431 490
ASPOS
Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

ASPOS is compleet met een geïntegreerde webshop, mobile app, online POS, tablet POS, instore kiosk, Youtube narrowcasting, wireless PDA, elektronisch bestellen, voorraadbeheer, business intelligence en nog veel meer. ASPOS is een open platform conform internationale standaarden. Webshop en kiosk kunnen dus ook van derden betrokken worden. ASPOS combineert centrale regie met lokaal ondernemerschap en buitengewoon geschikt voor filiaalbedrijven, hardfranchise en softfranchise.

Alle functionaliteiten

Alle functies voor afrekenen, retouren, kortingen, spaarpunten, mutaties en meer zijn beschikbaar in één kassa-scherm.

De kassa is 100% online en realtime, transacties werken rechtstreeks op de centrale ASPOS database. Dankzij het uitvalsconcept kan tijdens een internet storing lokaal doorgewerkt worden. Via internet heeft u altijd en overal actuele gegevens bij de hand, ook thuis, onderweg, of in het buitenland. U kunt rechtstreeks ingrijpen, bijsturen of inspelen op een actualiteit. Wijzigingen worden centraal ingevoerd en zijn direct beschikbaar op alle kassa’s. Denk aan nieuwe knoppen, actie aanbiedingen, of artikelmutaties. De POS is zodanig ontwikkeld dat uw verkopers zich maximaal kunnen bezighouden met klanten, advies en verkoop.

Alle functionaliteiten

  • In- en uitloggen met personeelspas, pincode of RFID tag, per transactie of per shift
  • Urenregistratie voor salarisadministratie en benchmarking
  • Touch knoppen kassa’s instelbaar qua opmaak, positie, ingangsdatum, einddatum
  • Artikelen scannen en verkopen
  • PLU aanslag voor verkoop op losse omzetgroep
  • Retouren via barcode op originele bon mogelijk in alle winkels
  • Bon annuleren, indien bevoegd
  • Logging van alle kassa-handelingen voor fraude analyse
  • Verkoop op rekening, pakbon verkoop, (verzamel)factuur
  • Wachtstand en slagersysteem om snel te schakelen tussen gebruikers en bonnen
  • Dynamische betaalsoorten o.a. contant, pin, creditcard, cadeaukaart, waardebon, tegoedbon
  • Gemengde betalingen
  • Kassabon wel of niet printen, kassabon of e-mailen
  • Klanten zoeken, toevoegen, aanpassen
  • Kopiebon
  • Gecertificeerde pin-integratie met gangbare pin terminals
  • Cadeaukaart integratie
  • Integratie e-diensten, zoals vouchers, tickets, loten, waardebonnen, OV kaart
  • Weegschaalkoppeling
  • Artikel zoeken en aanpassen
  • Actie-folder module, ook afhankelijk van klantkaart
  • 2de Klantscherm met You-tube narrowcasting en bon-informatie
  • Compleet loyaliteitssysteem, online over alle winkels en web
  • Realtime voorraad bekijken, ook van alle andere winkels
  • Klantbestellingen inclusief afhandeling aanbetalingen en SMS service
  • Instore kiosk orders afrekenen
  • Retouren weborders
  • Weborder alert ten behoeve van afhalen weborders
  • Klantenteller meet conversie van bezoekers naar betalende klanten
  • Uitgebreide beveiliging- en toegangsmogelijkheden
  • Automatische dagafsluiting
  • Webshop gedrag van consument bij kassa beschikbaar
  • Uitvalsconcept, lokaal doorwerken bij geen internet
  • Tablet POS met schalend verkoopscherm
  • En veel meer…
  • Doorslaggevend voor omnichannel succes is dat de webshop gedragen wordt door de winkels.

    De consument staat centraal, hij shopt afwisselend op het web en in de winkel. Hij verwacht één shop beleving, mobiel, op het web en op de winkelvloer. De ASPOS webshop is dan ook volledig geïntegreerd met de winkels, compleet met Mijn winkel concept. Het Mijn winkel concept wil zeggen dat een consument haar vertrouwde of dichtstbijzijnde winkel kan kiezen. Consumenten kunnen naar wens bestellen in de webshop en afhalen in de winkel, of bestellen in de winkel en thuis laten bezorgen. Bestellingen voor winkels en webshop verlopen in één logistiek stroom. Alleen zó draait uw webshop rendabel. In ASPOS werken winkels en webshop online en realtime op dezelfde database. Iedere transactie wordt direct bijgewerkt, zodat één actueel klantbeeld gewaarborgd is. Spaarpunten gelden zowel in de webshop als in de winkel. De voorraden van de winkel zijn zichtbaar in de webshop. Weborders komen binnen in de POS in de winkel, zodat artikelen apart gezet kunnen worden of verzonden. De voordelen en mogelijkheden zijn legio. Ook niet onbelangrijk, artikelgegevens, plaatjes, acties en praatjes worden in ASPOS maar één keer ingevoerd en onderhouden voor alle kanalen.

    Valk Solutions biedt 3 varianten van e-commerce dienstverlening. De eerste variant is een kant en klare branded webshop, volledig door Valk Solutions ontwikkeld en beheerd. U geeft goedkeuring aan het ontwerp, en besteedt bouw, hosting en beheer van de webshop uit aan Valk Solutions. In de tweede variant neemt u de sourcecode van een whitelabel webshop af, om deze in eigen beheer door te ontwikkelen. De whitelabel webshop is een kant en klare webshop, alleen de opmaak van kleuren, lettertypes, etcetera moeten nog ingevuld worden. De derde variant betreft de ASPOS webshop connector. Dit is een verzameling van circa 100 webservices die de interactie van de webshop met de ASPOS database, winkels en app verzorgen. De connector heeft u altijd minimaal nodig voor een omnichannel webshop. De laatste variant wordt gebruikt als u al een goede webshop heeft waarmee u omnichannel wilt gaan. Uw bestaande webshop maakt dan gebruik van de omnichannel connector en heeft zo online toegang tot de ASPOS data. In de meeste gevallen zal uw webshop aangepast moeten worden om interactie met de webservices te ondersteunen. Als u nog geen webshop heeft of wilt vernieuwen, kiest u in aanvulling op de webshop connector voor de white label webshop sourcecode of een complete branded webshop. Alledrie de varianten resulteren in een webshop die volledig is geïntegreerd met de winkels. Op deze manier genereert de webshop traffic, omzet en marge op uw winkelvloer.

    De ASPOS webshop is ontwikkeld op basis van responsive design. Dit wil zeggen dat de webshop schaalt afhankelijk van het apparaat dat gebruikt wordt. ASPOS ziet of je werkt met een PC, tablet of smartphone en past de user interface aan. De schaling gaat verder dan vergroten of verkleinen. Als je een webshop één op één verkleint naar een smartphone dan wordt de interface onbruikbaar. Responsive design in ASPOS betekent dat delen van de interface wel of niet getoond en verplaatst worden, al naar gelang het belang er van voor de consument.

    Enkele voorbeelden van webshops voor onze klanten:

    ASPOS biedt ongekende mogelijkheden voor online marketing en CRM.

    ASPOS biedt ongekende mogelijkheden voor online marketing en CRM. Klantgegevens hoeven maar één keer ingevoerd te worden en zijn beschikbaar in al uw kanalen. U kunt volstaan met één klantkaart. Punten kunnen zowel in de winkels als in de webshop gespaard en verzilverd worden. De aankoophistorie van uw klanten, van de webshop en de winkels samen, is online centraal beschikbaar! U kunt klanten op maat adviseren en extra verkopen genereren. ASPOS ondersteunt een rijk scala aan prijsafspraken en actie-aanbiedingen. Mailings, waardebonnen en nieuwsbrieven zijn standaard onderdeel van ASPOS. Acties kunnen zowel centraal op het hoofdkantoor als lokaal in de winkel beheert worden. Met ASPOS CRM haalt u meer rendement uit uw klanten.

    ASPOS voorziet standaard in een module Rapportages met alle veelgevraagde overzichten

    Voor diepgaandere analyse is een retail dashboard beschikbaar. Het retail dashboard is ontwikkeld in Qlikview en maakt gebruik van de ASPOS database. Net als alle andere functies in ASPOS is ook het retail dashboard online en 100% gehost. U beschikt altijd en overal over actuele cijfers, compleet met analyses, benchmarks en trendontwikkeling. Het dashboard is interactief en dynamisch. U kunt alle denkbare doorsnijdingen opvragen, op periode, soort winkel, gebied, artikelgroep, folder etcetera. Het dashboard biedt u een schat aan actuele informatie, tot de allerlaatste seconde bijgewerkt tot het allerlaagste bonregelniveau. Deze informatie is op een vriendelijke en snelle manier toegankelijk, voor ondernemers, stafmedewerkers en directies. Gewoon via internet. Door deze snelle en gemakkelijke informatie voorziening kunt u beter sturen. En bespaart u arbeidskosten op administratie en data analyse. De ASPOS Bi oplossing is op hoofdkantoor maar ook voor losse franchise winkels beschikbaar.

    Het backoffice proces van bestellen en (her)bevoorraden is in belangrijke mate bepalend voor het rendement van uw onderneming.

    ASPOS genereert slimme besteladviezen die rekening houden met verkoophistorie, beleveringsfrequentie, klantbestellingen, DC voorraad en interfiliaalvoorraden. Klantbestellingen en weborders gaan integraal mee in uw inkoopopdrachten afhankelijk van de instelling in het bestelprofiel. Ontvangsten worden binnen geboekt in de voorraad, bij voorkeur met electronische pakbonnen (EDI) van leveranciers. Ook automatische herbevoorrading wordt ondersteund. Het voorraadbeheer in ASPOS is helemaal gericht op het elimineren van nee-verkoop en het optimaliseren van omloopsnelheid. Vanuit hoofdkantoor of distributiecentrum stuurt u winkeltaken naar de winkels. Deze komen binnen op wireless PDA’s, bijvoorbeeld lege schappen tellingen, deeltellingen, of pickorders voor interfiliaal- of webshop afhaalorders. Dynamisch voorraadbeheer leidt gegarandeerd tot een verhoging van uw rendement.

    Artikelbeheer

    In ASPOS neemt het artikelbeheer een centrale plaats in. U beheert alle artikelgegevens op één plek voor de winkels, DC, webshop, app en kiosk! De artikelgegevens worden beheerd op een uitgebreide artikelkaart in ASPOS. Op de artikelkaart zijn behalve onder andere barcode, groep, merk, prijs en omschrijving ook plaatjes, webteksten en webknopen opgenomen. Mutaties zijn direct en realtime in alle kanalen beschikbaar. Op deze manier organiseert ASPOS uw artikelbeheer efficiënt en doeltreffend, rendabel en kosten efficiënt. Daarnaast biedt het online beschikbaar zijn van alle artikelgegevens nieuwe mogelijkheden voor bijvoorbeeld last minute pricing en andere omnichannel toepassingen.

    Artikelbeheer wordt centraal voor de formule verzorgd, maar er kunnen ook op winkelniveau lokale artikelen worden aangemaakt. Centrale artikelen kunnen met de juiste rechten ook lokaal worden aangepast, onder andere in prijs of voorkeursleverancier. Dit is vaak noodzakelijk voor franchise organisaties. Daarbij komt nog de mogelijkheid om met segmenten centraal artikelen te beheren die per vestiging wel of niet beschikbaar zijn.

    De ASPOS backoffice ondersteunt automatisch artikelbeheer. U kunt zich abonneren op de artikelgegevens van uw leveranciers in onze JDS databank. Valk Software verzamelt, controleert en ordent artikelgegevens van meer dan 1500 leveranciers. Artikelgegevens worden electronisch beschikbaar gesteld, er komt geen handwerk meer aan te pas. Nieuwe artikelen, prijswijzigingen en andere mutaties worden dagelijks automatisch doorgegeven. Ook folders, gekoppelde artikelen en acties zijn beschikbaar.

    ASPOS narrowcasting verloopt voordelig en gemakkelijk via Youtube. Geen gedoe meer met filmpjes, content en dragers.

    Eén keer uploaden naar Youtube en kosteloos draaien is het devies. De playlist wordt in ASPOS bijgehouden. De videofilms zijn beschikbaar op een diversiteit aan schermen, het klantenscherm bij de kassa, op de CPV, kiosk en andere schermen in de winkel. De getoonde content is naar wens instelbaar en product- en klantafhankelijk. Op deze manier draagt uw narrowcasting rendabel bij aan conversie en bijverkoop.

    Ter voorkoming van nee-verkoop dient de ASPOS instore kiosk. Met de kiosk creëren retailers een digitale etalage.

    We bieden zo offline hetzelfde assortiment als online. Klanten kunnen artikelen zoeken, informatie opvragen, filmpjes bekijken en bestellingen doen. De kiosk is volledig geïntegreerd met de kassa. Een kiosk order wordt bij de kassa betaald en daarna vrijgegeven voor levering thuis of afhalen in de winkel. De geld-goederen stroom blijft 100% gesloten. De kiosk haalt de long tail van internet naar uw winkelvloer. De voorraad in de winkel wordt virtueel schier oneindig. De kiosk is een prachtige blikvanger op de winkelvloer, het vergroot de beleving en het plezier van winkelen. Een mooi voorbeeld van clicks in bricks.

    Samen vernieuwen?

    “Wij organiseren met plezier een experience voor uw organisatie om te laten zien hoeveel slagkracht wij uw organisatie kunnen bieden.”
    Paul Dumasy - Business Development Manager

    Afspraak maken

    Dit is het beste IT project dat ik ooit heb meegemaakt!
    Theo van Putten, Financieel directeur - Welkoop Retail

    "Ons doel is om klanten zeer tevreden te maken en lange termijn partnerships te bouwen."

    Robert Valk - Directeur