ASPOS

100% online & realtime

  • Omnichannel dienstverlening
  • Rendabele logistiek
  • Eén klantbeeld
  • Smart business intelligence

Meer weten?

De oplossing is héél dichtbij...

  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Een rijkdom aan functionaliteit

Een rijkdom aan functionaliteit

ASPOS is een omnichannel retail platform speciaal ontwikkeld om nieuwe kansen ten volle te benutten. ASPOS is 100% online en realtime, met één centrale database in de cloud. Alle transacties en mutaties werken rechtstreeks op de database. Dit opent een rijkdom aan mogelijkheden voor verkoop, marketing en CRM. De consument komt werkelijk centraal te staan. De achterkant is kostenefficiënt met geïntegreerde logistiek en centraal beheer. Alleen zó kunt u structureel geld verdienen met omnichannel.

Direct contact? 0348 - 431 490
ASPOS
Hoe werkt het?

Hoe werkt het?

ASPOS is compleet met een geïntegreerde webshop, mobile app, online POS, tablet POS, instore kiosk, Youtube narrowcasting, wireless PDA, elektronisch bestellen, voorraadbeheer, business intelligence en nog veel meer. ASPOS is een open platform conform internationale standaarden. Webshop en kiosk kunnen dus ook van derden betrokken worden. ASPOS combineert centrale regie met lokaal ondernemerschap en buitengewoon geschikt voor filiaalbedrijven, hardfranchise en softfranchise.

Alle functionaliteiten

Alle functies voor afrekenen, retouren, kortingen, spaarpunten, mutaties en meer zijn beschikbaar in één kassa-scherm.

De kassa is 100% online en realtime, transacties werken rechtstreeks op de centrale ASPOS database. Dankzij het uitvalsconcept kan tijdens een internet storing lokaal doorgewerkt worden. Via internet heeft u altijd en overal actuele gegevens bij de hand, ook thuis. U kunt via internet ingrijpen, bijsturen of inspelen op een actualiteit. Wijzigingen worden centraal ingevoerd en zijn meteen beschikbaar op alle kassa’s. Denk aan nieuwe knoppen, actie aanbiedingen, of artikelmutaties. De POS is zodanig ontwikkeld dat uw verkopers zich maximaal kunnen bezighouden met klanten, advies en verkoop.

Alle functionaliteiten

  • In- en uitloggen met personeelspas, pincode of RFID tag, per transactie of per shift
  • Urenregistratie voor salarisadministratie en benchmarking
  • Touch knoppen kassa’s instelbaar qua opmaak, positie, ingangsdatum, einddatum
  • Artikelen scannen en verkopen
  • PLU aanslag voor verkoop op losse omzetgroep
  • Retouren via barcode op originele bon mogelijk in alle winkels
  • Bon annuleren, indien bevoegd
  • Logging van alle kassa-handelingen voor fraude analyse
  • Verkoop op rekening, pakbon verkoop, (verzamel)factuur
  • Wachtstand en slagersysteem om snel te schakelen tussen gebruikers en bonnen
  • Dynamische betaalsoorten o.a. contant, pin, creditcard, cadeaukaart, waardebon, tegoedbon
  • Mobiel betalen
  • Gemengde betalingen
  • Kassabon wel of niet printen, kassabon e-mailen
  • Klanten zoeken, toevoegen, aanpassen
  • Kopiebon
  • Gecertificeerde pin-integratie met gangbare pin terminals
  • Cadeaukaart integratie
  • Integratie e-diensten, zoals vouchers, tickets, loten, waardebonnen, OV kaart
  • Maten, kleuren en collecties
  • Gemengde betalingen
  • Artikel zoeken en aanpassen
  • Actie-folder module, ook afhankelijk van klantkaart
  • 2de Klantscherm met You-tube narrowcasting en bon-informatie
  • Integratie met loyalty en CRM, online over alle winkels en web
  • Realtime voorraad bekijken, ook van alle andere winkels
  • Klantbestellingen inclusief afhandeling aanbetalingen en SMS service
  • Instore kiosk orders afrekenen
  • Retouren weborders
  • Weborder alert ten behoeve van picken of afhalen weborders
  • Klantenteller meet conversie van bezoekers naar betalende klanten
  • Uitgebreide beveiliging- en toegangsmogelijkheden
  • Automatische dagafsluiting
  • Webshop gedrag van consument bij kassa beschikbaar
  • Uitvalsconcept, lokaal doorwerken bij geen internet
  • Tablet POS met schalend verkoopscherm
  • Grote variëteit aan kortingsacties
  • En veel meer…

Doorslaggevend voor omnichannel succes is dat de webshop gedragen wordt door de winkels.

In de ASPOS webshop staat de consument werkelijk centraal. Hij shopt afwisselend op het web en in de winkel en verwacht overal één beleving. De ASPOS webshop is dan ook volledig geïntegreerd met de winkels, compleet met ‘Mijn winkel’ concept. Behalve de traditionele postcode allocatie kan consument in de ASPOS webshop vertrouwde of dichtstbijzijnde winkel kiezen. Dan komt hij terecht op de landingspagina van zijn favoriete winkel en lopen zijn weborders automatisch naar die winkel. Dit geeft een maximale betrokkenheid van de winkels in combinatie met de voordelen van centraal beheer. Consumenten kunnen naar wens bestellen in de webshop en afhalen in de winkel, of thuis laten bezorgen. Eventuele bezorg- en retourkosten zijn flexibel instelbaar. Bestellingen voor winkels en webshop verlopen in één logistiek stroom. Dit wil zeggen dat winkelbestellingen en weborders in één route worden gepickt in het centrale magazijn en in dezelfde vrachtwagen worden getransporteerd naar de winkels. Tenzij de weborder al voorradig is in de winkel, dan kan desgewenst uit de winkelvoorraad geleverd worden. Zó draait uw webshop rendabel.

In ASPOS werken winkels en webshop online en realtime op dezelfde database. Elke transactie wordt direct bijgewerkt, zodat één actueel klantbeeld gewaarborgd is. Web- en winkelaankopen tellen mee voor loyalty en spaarpunten kunnen zowel in de webshop als in de winkel verzilverd worden. De voorraden van de winkel zijn desgewenst zichtbaar in de webshop. Weborders komen binnen in de POS in de winkel, zodat artikelen apart gezet of verzonden kunnen worden. De voordelen en mogelijkheden zijn legio. Ook niet onbelangrijk, artikelgegevens, plaatjes, acties en praatjes worden in ASPOS maar één keer ingevoerd en onderhouden voor alle kanalen. Zo combineren we de kracht van lokaal ondernemerschap met de voordelen van centraal beheer.

De ASPOS webshop wordt volledig door Valk Solutions ontwikkeld en onderhouden. Op basis van uw wensen en eisen ontwerpen, bouwen, hosten en beheren we de webshop. In zogenaamde sprints worden nieuwe wensen ontwikkeld en opgeleverd. Heeft u al een webshop? Met de ASPOS connector kan deze online en realtime communiceren met de ASPOS database.

De ASPOS webshop is ontwikkeld op basis van responsive design. Dit wil zeggen dat de webshop schaalt afhankelijk van het apparaat dat gebruikt wordt. ASPOS ziet of je werkt met een PC, tablet of smartphone en past de user interface aan. De schaling gaat verder dan vergroten of verkleinen. Als je een webshop één op één verkleint naar een smartphone dan wordt de interface onbruikbaar. Responsive design in ASPOS betekent dat delen van de interface wel of niet getoond en verplaatst worden, al naar gelang het belang er van voor de consument. De ASPOS webshop voorziet in dynamische zoekfilters, zodat elk product met een minimum aantal clicks gevonden kan worden. Vanzelfsprekend is de ASPOS webshop geoptimaliseerd voor SEO.

Enkele voorbeelden van ASPOS webshops voor onze klanten:

ASPOS biedt ongekende mogelijkheden voor loyalty en online marketing.

Klantgegevens hoeven in ASPOS maar één keer ingevoerd te worden en zijn vervolgens beschikbaar in alle kanalen. De formule kan volstaan met één klantkaart voor alle winkels en de webshop. Assortimenten en bedragen waarop gespaard kan worden zijn centraal vastgelegd in ASPOS. Klantgegevens kunnen zowel in een winkel als centraal ingevoerd of gewijzigd worden. Punten kunnen zowel in de winkels als in de webshop gespaard en verzilverd worden. De aankoophistorie van klanten, zowel in de webshop als in de winkels, is centraal beschikbaar! Campagnes kunnen moeiteloos gebaseerd worden op alle aankopen van klanten. U kunt klanten op maat adviseren en extra verkopen genereren. Het spaarsaldo is altijd actueel bijgewerkt en inzichtelijk bij de klantgegevens. Waardebonnen of coupons kunnen zowel geprint of gemaild worden als op de kassabon afgedrukt worden.

ASPOS voorziet in een triggerservice voor het triggeren van online marketing campagnes. Bijvoorbeeld als een bepaalde aankoop wordt gedaan, spaardrempel wordt bereikt en bezoekfrequentie wordt gerealiseerd. De formule marketeer definieert de campagnes centraal in ASPOS of een CRM tool zoals Spotler. Bij het gedefinieerde event triggert ASPOS realtime de campagne, bijvoorbeeld het toekennen van extra spaarpunten, of het aanbieden van een garantiebewijs, gebruiksinstructie of een cadeautje. Het verrassingseffect is maximaal als de consument de campagne in zijn mobiel ontvangt nog voordat hij de winkel uit is. Of juist als hij in de buurt is van de winkel, dat zijn favoriete artikel of bestelling voor hem klaarligt. De mogelijkheden zijn schier eindeloos.

Met ASPOS loyalty laten retail organisaties technologie voor zich werken.

Het ASPOS business intelligence (BI) dashboard beantwoordt alle denkbare vragen van ondernemers en managers.

ASPOS voorziet standaard in een module Rapportages met de veelgevraagde overzichten. Voor meer diepgaande analyse is een business intelligence (BI) dashboard beschikbaar. Dit BI dashboard is speciaal ontwikkeld voor retail met alle inzichten over verkopen, klanten, inkopen en voorraden. Het dashboard is ontwikkeld in Qlik en maakt direct gebruik van de ASPOS database. Net als alle andere functies in ASPOS is ook het retail dashboard online en 100% gehost. U beschikt altijd en overal over actuele cijfers, compleet met analyses, benchmarks en trendontwikkeling. Het dashboard is interactief en dynamisch. U kunt alle denkbare doorsnijdingen opvragen, op periode, soort winkel, gebied, artikelgroep, folder, etcetera. Het dashboard biedt een schat aan actuele informatie, tot de allerlaatste seconde bijgewerkt tot het laagste bonregelniveau.

Deze informatie is op een intuïtieve manier toegankelijk voor ondernemers, regiomanagers, formule marketeers, assortimentmanagers en directies. Gewoon via internet in de browser. Door deze snelle en gemakkelijke informatie voorziening kunt u beter sturen. En bespaart u arbeidskosten op administratie en data analyse. De ASPOS BI oplossing is zowel voor het hoofdkantoor als voor de winkels beschikbaar.

Meer weten? Bel ons, we adviseren u graag!

Het backoffice proces van bestellen en (her)bevoorraden is in belangrijke mate bepalend voor het rendement van uw onderneming.

ASPOS genereert slimme besteladviezen die rekening houden met verkoophistorie, beleveringsfrequentie, klantbestellingen, DC voorraad en interfiliaalvoorraden. Klantbestellingen en weborders gaan integraal mee in uw inkoopopdrachten afhankelijk van de instelling in het bestelprofiel. Ontvangsten worden binnen geboekt in de voorraad, bij voorkeur met electronische pakbonnen (EDI) van leveranciers. Ook automatische herbevoorrading wordt ondersteund al of niet in combinatie met een schappenplan.

Het voorraadbeheer in ASPOS is helemaal gericht op het elimineren van nee-verkoop en het optimaliseren van omloopsnelheid. Vanuit hoofdkantoor of distributiecentrum stuurt u winkeltaken naar de winkels. Deze komen binnen op wireless PDA’s, bijvoorbeeld lege schappen tellingen, deeltellingen, of pickorders voor interfiliaal- of webshop afhaalorders. Dynamisch voorraadbeheer leidt gegarandeerd tot een verhoging van uw rendement.

In ASPOS beheert u centraal de artikelgegevens voor winkels en webshop in één hand, heel efficiënt en erg belangrijk voor de juiste formule uitstraling.

In ASPOS neemt het artikelbeheer een centrale plaats in. U beheert alle artikelgegevens op één plek voor de winkels, DC, webshop, app en kiosk! De artikelgegevens worden beheerd op een uitgebreide artikelkaart in ASPOS. Op de artikelkaart zijn behalve onder andere barcode, groep, merk, prijs en omschrijving ook plaatjes, webteksten en webknopen opgenomen. Mutaties zijn direct en realtime in alle kanalen beschikbaar. Op deze manier organiseert ASPOS uw artikelbeheer efficiënt en doeltreffend, rendabel en kosten efficiënt. Daarnaast biedt het online beschikbaar zijn van alle artikelgegevens nieuwe mogelijkheden voor bijvoorbeeld last minute pricing en andere omnichannel toepassingen.

Artikelbeheer wordt centraal voor de formule verzorgd, maar er kunnen ook op winkelniveau lokale artikelen worden aangemaakt. Centrale artikelen kunnen met de juiste rechten ook lokaal worden aangepast, onder andere in prijs of voorkeursleverancier. Dit is vaak noodzakelijk voor franchise organisaties. Daarbij komt nog de mogelijkheid om centraal artikelen te beheren die per vestiging wel of niet beschikbaar zijn.

In aanvulling op dit artikelbeheer in ASPOS kunt u zich abonneren op de artikelgegevens van uw leveranciers in onze artikeldatabank JDS. Valk Solutions verzamelt, controleert en ordent artikelgegevens van miljoenen artikelen van duizenden leveranciers. Artikelgegevens worden elektronisch beschikbaar gesteld en onderhouden in ASPOS, er komt geen handwerk meer aan te pas. Nieuwe artikelen, prijswijzigingen en andere mutaties worden dagelijks automatisch doorgegeven. Ook folders, gekoppelde artikelen en acties zijn beschikbaar.

Meer weten over artikelbeheer in ASPOS? Bel ons, we adviseren u graag!

ASPOS narrowcasting verloopt voordelig en gemakkelijk via Youtube. Geen gedoe meer met filmpjes, content en dragers.

Eén keer uploaden naar Youtube en kosteloos draaien is het devies. De playlist wordt in ASPOS bijgehouden. De video’s zijn beschikbaar op een diversiteit aan schermen, het klantenscherm bij de kassa, op de CPV, kiosk en andere schermen in de winkel. De getoonde content is naar wens instelbaar en product- en klantafhankelijk. Op deze manier draagt uw narrowcasting rendabel bij aan conversie en bij-verkoop.

Ter voorkoming van nee-verkoop dient de ASPOS instore kiosk. Klanten gaan nooit meer met lege handen de deur uit. 

Als een artikel niet voorradig is in de winkel, of als een klant andere kleuren of types wil bekijken dan biedt de instore kiosk uitkomst. De kiosk is ook een uitgelezen mogelijkheid om de long tail te ontsluiten op de winkelvloer. Op de kiosk vinden klanten een schier oneindig assortiment, of juist een specialistisch, kostbaar of omvangrijk assortiment dat niet in de winkel voorradig is. Klanten kunnen op de kiosk artikelen zoeken, informatie opvragen, filmpjes bekijken en bestellingen plaatsen. De kiosk draait als applicatie op hetzelfde ASPOS platform en is dus volledig geïntegreerd met de kassa. Kiosk en kassa’s werken online en realtime op dezelfde ASPOS database. Een kiosk order wordt samen met andere aankopen bij de kassa betaald en daarna vrijgegeven voor levering thuis of afhalen in de winkel. Bestellingen van de kiosk worden in dezelfde logistieke stroom geleverd met de andere bestellingen van de winkel, zonder extra kosten voor transport. Zó werkt internet in het voordeel van retailers. Bovendien is de kiosk een prachtige blikvanger op de winkelvloer, het vergroot de beleving en het plezier van winkelen. Een mooi voorbeeld van clicks in bricks.

Samen vernieuwen?

“Wij regelen met plezier een experience voor uw organisatie, zodat u kunt ervaren hoe sterk wij zijn in omnichannel!”
Paul Dumasy - Business Development Manager

Afspraak maken

Dit is het beste IT project dat ik ooit heb meegemaakt!
Theo van Putten, Financieel directeur - Welkoop Retail

"Ons doel is om klanten zeer tevreden te maken en lange termijn partnerships te bouwen."

Robert Valk - Directeur