Als warme boontjes over de toonbank

Als warme boontjes over de toonbank

Tegenwoordig rollen er vers geurende koffiebonen, kruidige theeproducten en alles wat daarmee te maken heeft langs onze kassa’s. Valk Solutions sluit deze maand alle circa 45 winkels van koffiebranderij en theehandel Simon Lévelt aan op het omnichannel cloud platform ASPOS. De franchiseformule heeft een exclusieve overeenkomst getekend met een looptijd van 5 jaar.

Simon Levelt opende in 1826 een winkeltje aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam om koffie en thee te verkopen. Die winkel groeide uit tot koffiebranderij en theehandel Simon Lévelt. Het streepje op de E is later toegevoegd aan de merknaam in de hoop dat mensen hem dan goed uitspreken. Inmiddels, 6 generaties verder en nog steeds met een Levelt (zonder streepje op de E) aan het stuur, is Simon Lévelt uitgegroeid naar een franchiseformule met winkels door heel Nederland en België. Naast de franchisewinkels zijn er ook nog een café en een aantal eigen winkels. Jaarlijks rolt er zo’n negenhonderdvijftigduizend kilo koffie en honderdvijftigduizend kilo thee over de toonbanken van de “koloniale grutterswarenspecialist”.

Jeroen Gresnigt, accountmanager bij Valk Solutions: “Ik heb Simon Lévelt leren kennen als een écht familiebedrijf, net als wij. Simon Lévelt heeft sterke omnichannel ambities. Met ons ASPOS omnichannel platform wordt de nieuwe webshop van Simon Lévelt realtime gekoppeld aan winkels en hoofdkantoor. Winkels gaan aan de slag met de PDA om voorraadbeheer te optimaliseren en bestellen gemakkelijker te maken. Dit is belangrijk omdat de voorraad van de winkels getoond wordt op de webshop, online en offline versterken elkaar op deze manier. Ik ben er trots op dat Simon Lévelt voor ons heeft gekozen“.

Wij wensen Simon Lévelt en alle aangesloten ondernemers goede zaken toe en veel plezier met deze stap richting de toekomst.

 

Montfoort, juni 2019

Terug naar overzicht