Afgelopen week is de Ekoplaza winkel in Alsemberg live gegaan met de ASPOS omnichannel retail oplossing. De eerste tien Origin’O en Ekoplaza winkels in België draaien nu allemaal 100% online realtime in de cloud. Deze winkels zijn daarmee voorbereid op de omnichannel toekomst.
Uniforme werkwijze en centraal beheer m.b.v. ASPOS
Na een uitgebreide pilot die in Hasselt liep zijn de eerste tien winkels in rap tempo overgezet naar ASPOS. Belangrijk in deze stap is dat alle winkel nu uniform aangestuurd worden, alle gegevens uniform real-time beschikbaar zijn, en een uniforme werkwijze hebben.
Met name het hele artikelbeheer is in dit project vanaf de basis opnieuw opgezet. Artikeldata wordt nu centraal beheerd, ook kunnen winkels lokaal producten toevoegen zonder dat dit vervuiling geeft. De EDI trajecten met de belangrijkste leveranciers zijn ingericht zodat alles efficiënt en foutloos digitaal wordt verwerkt, denk aan orders, orderbevestigingen, ontvangsten.
Aanpassingen voor Belgische markt
Speciaal voor de Belgische winkels is er een Franstalige klantendisplay en een volledig tweede Franstalige ASPOS omgeving ingericht. Ook is een nieuwe online betaal-integratie met World Online ontwikkeld via WePAY met de bestaande Yomani terminals. Via deze nieuwe betaalmethode kunnen ook de belangrijke maaltijd- en Eco cheques ingewisseld worden. De winkels zijn ook direct overgestapt naar het geïntegreerde loyalty platform van ASPOS.